CO2-compensatie

All for Nature wordt vaak aangesproken op het feit dat de verre bestemmingen beter niet kunnen worden bezocht in verband met de CO2-uitstoot die de lange vluchten veroorzaken. We realiseren ons het dilemma waarvoor veel reizigers worden geplaatst en naast compensatie proberen we dan ook op een verantwoorde manier met de CO2-uitstoot om te gaan:

  • We werken alleen samen met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen die hun vloot goed onderhouden en een eigen duurzaamheidbeleid hebben teneinde de uitstoot per vlucht te verminderen.
  • Wij zijn grote voorstanders van “slow travel” waarbij er ter plekke zo min mogelijk wordt gereisd om de intensiteit van de beleving te vergroten.
  • Op het gebied van CO2-compensatie werken we samen met GreenSeat en vragen we voor iedere reiziger die een vlucht boekt via All for Nature Travel een GreenSeat certificaat aan. De CO2-uitstoot wordt gecompenseerd via duurzame energieprojecten voor huishoudens in India, Uganda en Cambodja. Ook u kunt uw steentje bijdragen. Door per trein naar de luchthaven te reizen bespaart u namelijk aanzienlijk op uw CO2-uitstoot.

  • Een reis met All for Nature geeft de lokale bevolking eerlijke vormen van inkomsten als alternatief voor houtkap, overbevissing en stroperij. Want alleen door de intacte natuur meer economische waarde te geven dan de geoogste variant, in de vorm van brandhout, kleine vangsten en gestroopte dieren, heeft de natuur een toekomst.
  • In de meeste van onze bestemmingen is toerisme vaak de enige bron van inkomsten voor de lokale bevolking. Als het toerisme terugloopt heeft dit een direct effect op de dieren en natuur in de omgeving.
  • Een reis met All for Nature draagt direct bij aan natuurbeschermingsprojecten. Steeds meer mensen willen met eigen ogen zien waar hun geld naar toe gaat en raken dan ook gemotiveerd om meer bij te dragen dan ze zouden hebben gedaan bij een algemene oproep.
  • Een reis met All for Nature inspireert niet alleen de Westerse consument, maar ook bedrijven om hun huidige gedrag aan te passen. „Consuminderen“  moet de nieuwe trend worden en duurzaam ondernemen een gegeven waar de maatschappij niet meer onderuit kan.