Persbericht Dag van de Natuur veiling 4 oktober 2015

– Persbericht –

Woerden, 8 oktober 2015

-Dag van de Natuur veiling brengt €64.000,- op-

Afgelopen zondag 4 oktober is de vijfde Dag van de Natuur veiling georganiseerd in Burgers’ Zoo. Op 4 oktober staat de wereld niet alleen in het teken van de huisdieren, maar ook de dieren in de vrije natuur verdienen alle aandacht. Meer dan 150 bieders zorgden ervoor dat een mooi bedrag voor natuurbescherming is opgehaald.

Opbrengst € 64.000,-
Onder het genot van een hapje en een drankje konden geïnteresseerden bieden op fantastische veilingstukken; waardevolle belevenissen die betrekking hebben op de natuur. Het geld dat hiermee werd gerealiseerd komt volledig ten gunste van de projecten voor natuurbescherming over de hele wereld. Zowel particulieren als bedrijven konden bieden en brachten samen €64.000,- op. Op ‘het diner in Het Berenbos’ en ‘een Dag met een F16 piloot’ om cheeta’s te beschermen, werd flink geboden.Willem Reimers

De veiling werd georganiseerd door de Federatie voor Internationale Natuurbescherming (FIN), die zich met 23 leden inzet voor kleine natuurbeschermingsprojecten over de hele wereld. Natuurbeschermers die uit puur idealisme de grote uitdaging aangaan in het veld om de bedreigde dier- of plantensoorten, waar zij voor staan, niet ten onder te laten gaan. Burgers’ Zoo en All for Nature Travel hielpen mee deze avond te realiseren.

Federatie van Internationale Natuurbescherming wordt GlobeGuards
De FIN gebruikte deze avond ook om haar nieuwe naam aan te kondigen. In het vervolg heten zij GlobeGuards. Dit geeft nog duidelijker aan waar zij voor staan: ’de hoeders van de aarde.’ Hoeders die met verrassend weinig middelen vaak uitermate effectief zijn. Want dat is ook iets dat de GlobeGuards kenmerkt.GlobeGuards_logo_federatie_FCinternet

Ook volgend jaar zal de Dag van de Natuur veiling weer worden gehouden op 4 oktober. Geïnteresseerden kunnen zich graag aanmelden via www.GlobeGuards.nl

Noot voor de redactie:

De GlobeGuards, voorheen Federatie voor Internationale Natuurbescherming (FIN), is een non-profit samenwerkingsverband van, op internationale natuurbescherming gerichte, Nederlandse organisaties, opgericht in 2001. De kracht van de FIN ligt in de bundeling van meerjarige praktische ervaring met het beheren, onderzoeken of beschermen van natuurgebieden en soorten wereldwijd. Inmiddels gegroeid tot een samenwerkingsverband van 23 leden, de GlobeGuards. De GlobeGuards bestaan uit organisaties die projecten opzetten, ondersteunen en uitvoeren op lokaal niveau, als ook kleine fondsenverstrekkers. Deze unieke combinatie maakt het mogelijk dat beide type organisaties elkaars wensen en doelen begrijpen en versterken.

In 2011 zijn de GlobeGuards gestart met een nieuwe manier van fondsenwerving: een veiling van projecten van haar leden op de Dag van de Natuur op 4 oktober. Deze feestelijke bijeenkomst is nu al sinds 5 jaar een groot succes.

Voor meer informatie  kunt u contact opnemen met Annemiek van Gijn, secretaris van de GlobeGuards of bezoekt u de website.
E:
annemiek.vangijn@allfornature.nl, T:+ 31 (0)348 448146 of + 31 (0) 6 55536702

Dit bericht is geplaatst in Persbericht. Bookmark de permalink.